Formato de la presentación:
En 1 minuto con 30 segundos los alumnos/as deberán hacer los pasos 1 y 2:
Step 1: Personal informatio/mi información personal (en un minuto individualmente)
- Introduction (introducción), hello teacher diego, hello classmates, today I am going to talk about myself.
- Name (nombre), my name is____________
- Age (edad), I am _____ years old.
- Birthday (cumpleaños), my birthday is on the ___________ (ex. 21st june)
- Live (dónde vivo), I live in Santiago Maipú________
- Address (dirección), my address is_____________
- Phone (mi número telefónico), my phone number is______________
- Likes and dislikes (lo que me gusta y me gusta hacer), I like_______________but I don’t like_____________ .
- Hobbies (mi pasatiempo), my hobbies are_____________
- Sports (deportes), my favorite sports are_____________
- Family, my family is compound by ___ members my dad (José) my brother _______, my mother ____________ and my little dog____________.
- School, I am a student in Instituto Alonso de Ercilla.
- Music, my favorite music is____________________
etc…
Step 2: Personal Information questions/preguntas acerca de información personal (en un minuto y treinta segundos en parejas).
- What’s your name? ¿cuál es tu nombre?
- How old are you? ¿cuántos años tienes?
- When is your birthday? ¿cuándo es tu cumpleaños?
- Where are you from? ¿de dónde eres?
- Where do you live? ¿dónde vives?
- What’s your address/phone number? ¿ cuál es tu teléfono?
- What do you like doing in your free time? ¿qué haces en tu tiempo libre?
- What do you not like……? ¿qué es lo que no te gusta hacer?
- What’ s your hobby? ¿cuál es tu pasatiempo?
- What’s your favorite sport? ¿cuál es tu deporte favorito?
- Who do you live with? ¿con quién vives?
- What do you do? ¿qué es lo que haces?
- What’s your favorite kind of music/singer/band? ¿cuál es tu música favorita/cantante/banda?
Step 3: Giving other people personal information/dar información personal de otros/as (una vez terminado el step 2 en parejas, se acerca un compañero/a y se le entrega la información personal que se pudo extraer del otro con respecto a las preguntas que se hicieron)
He=él / his= “su” de él.
She=ella / her= “su” de ella.
Example: his name is Tom, he is 10 years old, he is from chile and he lives in santiago. His address is pajaritos avenue 3456. In his free time he likes watching TV and Chatting but he doesn’t like shopping. His favorite hobby is playing computer games and cards, his favorite sport is tennis. He lives with his family and he is a student in Instituto Alonso de Ercilla. His favorite kind of music is rock and his favorite band is AC/DC.
No comments:
Post a Comment